A hét elején óriási port kavart az a hír, amit több külföldi illetve hazai híroldal is leközölt: egy 19 éves kínai lány, jóképű, gazdag férfi stopposokat keres, akik nem maradnának jutalom nélkül. Rengetegen kiakadtak a hír hallatán, ám most kiderült, hogy az egész egy ügyes marketingfogás volt, ami a külföldi hírportálokra már nem jutott el. Azt hiszem, az információtorzulás, és az újságírói figyelmetlenség ékes példájának lehetünk szemtanúi.
Legelőször a Mirror írta meg a 19 éves, fogalmazzunk úgy, vállalkozókedvű, Ju Peng Weibo-n (ez a kínai Facebook) közzétett felhívását.
"A férfi finanszírozza az eljutásomat a városába, állja a költségeimet, miközben ott vagyok, és nagylelkű végig. Cserébe egy egész éjszakát kap velem, ami során osztatlan figyelemben részesítem, és esélyt kap arra, hogy egy igazán szép lány társaságában mutatkozzon."
A hír gyorsan terjedni kezdett a neten, elég hamar átvették az oldalok a Mirror cikkét, mindenféle ellenőrzés nélkül. Igen ám, csakhogy a Mirror cikkéből egy fontos dolog kimaradt: Ju Peng-et egy Youjia nevű randialkalmazáson keresztül lehetett csak elérni. Valószínűleg a szerző nem érezte annyira fontos információnak ezt, így viszont elveszett a felhívás reklámértéke. A vírusmarketing kampány tehát egész jól bejött, csak épp nem úgy, ahogy a marketingesek szerették volna.
A Shanghai Daily weboldalon olvasható hír szerint az appot ugyanis a kínai hatóságok betiltották, és álhír terjesztésért, illetve az átverésért eljárást indítanak a marketingesek ellen.